Als je het af en toe niet meer helemaal ziet zitten, sta je vaak voor een doorbraak. Zaak is wel om altijd door te gaan want als je op je gat gaat zitten mokken, weet je één ding zeker, dan blijft alles zoals het is. Daarom is ‘Opgeven is geen optie’ ook zo’n sterk motto.
Na de eerste 2 dagen NY was de lol er wel even af. Afwijzing na afwijzing is niet echt gezellig. Natuurlijk niets vergeleken met het krijgen van slecht nieuws van een kankerpatiënt, maar toch, leuk is anders. We hebben haast en willen zo graag door kunnen zetten met alle prachtige doorbraken die op de rol staan. Daarvoor is geld nodig, dat is een zekerheidje.
Woensdag had ik een lunch met Marvin en Victoria, waar ik een paar weken geleden ook geweest ben. Ze hebben veel nagedacht, bestudeerd en met anderen gesproken over ons initiatief en wilden graag verder praten. Hoewel niet onbemiddeld, hebben ze vooral een gouden netwerk in een groep waar heel veel geld zit. Victoria was heel enthousiast en gaf na afloop aan dat ze een aantal hele invloedrijke rijke mensen gaat benaderen en ze gaf aan dat dit vrijwel zeker tot iets gaat leiden. Dat is natuurlijk prachtig nieuws en wellicht de doorbraak die we zo nodig hebben. De warme betrokkenheid van deze lieve mensen is hartverwarmend. Natuurlijk weten we waar we het voor doen, maar anderen zullen toch ook in het verhaal moeten gaan geloven. De wetenschappers zijn voor een belangrijk deel aangehaakt, nu nog de bedrijven en filantropen. Mooi resultaat.
In de middag nog een afspraak bij Metlife, één van de grootste verzekeringsmaatschappijen in de States. Niet alleen het uitzicht vanuit het pand was spectaculair, maar ook het gesprek was mooi. Metlife is sterk aan het internationaliseren en mogelijk liggen daar kansen. Het verhaal sloeg in ieder geval heel erg aan. ‘s-Avonds met Doug en Ed, twee van de partners in de VS de strategie doorgenomen. We moeten nu sterker gaan focussen op partijen die echt in de kanker research zitten. Het verhaal staat als een huis en nu doorpakken.
Donderdag nog een afspraak bij Footlocker foundation. Footlocker zit sterk in de hoek van education and health. Dat zou een mooie link zijn met ons programma Health Literacy wat we in samenwerking met het Max Planck instituut uit Berlijn aan het opzetten zijn; kinderen in de leeftijd van 8-10 jaar opleiden in het goed, gelukkig en gezond leven. Footlocker zou met zijn internationale uitstraling en link met sport en bewegen een logische kandidaat zijn om mee op ter trekken. Mooi aanknopingspunt voor later.
Nu weer spullen pakken en klaarmaken voor vertrek naar vliegveld. Op de valreep nog het bericht dat we zeer waarschijnlijk een afspraak krijgen met burgemeester Bloomberg van NY City. Hij is zeer betrokken bij goede doelen en bovendien miljardair. Dus na een klein dipje, zitten we nu weer in een enorme lift.
Wordt vervolgd